2015 m. vasario 22 d., sekmadienis

Knygų mugė 2015

ISTORIJA ĮDOMESNĖ, KAI JI – DETEKTYVAS.
Štai toks buvo 2015-ųjų metų, jau šešioliktą kartą organizuojamos "Knygų mugės" Vilniuje šūkis. Galbūt manęs jis neatitiko (tarp pirkinių vos vienas detektyvas, ir tai, gautas dykai), bet gink dieve (rašau iš mažosios specialiai) – nesakau, jog ši paroda neverta aplodismentų organizatoriams (kaip ir visada).

Knygų mugės antspaudas, kuriuo
galima pažymėti knygas, kurias
pirkai šventėje.
Sekant tradicijas, su didele knygų gerbėja - Austėja jau ketvirtus metus iš eilės (net gi spėjome ir vėl viena kitą pakviesti į šią mugę ir 2016aisiais metais, nebent susirasime žiauriai gražius bernus, kurie dievins litearatūrą kaip ir mes... tuomet eisime su jais), šeštadienį, 10 valandą atsidūrėme Litexpo parodų rūmuose su išankstiniais bilietais (tas puikus jausmas, kai praeini pro didelę eilę žmonių, kurie laukia prie bilietų kasos ir su pykčiu žiūri į tave, nes galvoja, jog bandysi užlįsti, kaip tikras lietuvis (čia jau kas be ko, Lietuvoj gimiau ir augu)).

Spragintų kukurūzų ir
karamelės ledai -
maža nuodėme
Pačioje pradžioje apvaikščiojome visas leidyklas, susižymėjome, ko maždaug norėtume. O po to pirkome. Žinote, tas merginas iš visų highschool tipo filmų, kurios vaikšto po visas parduotuves su didžiausiais brangių firmų maišais, kuriuose guli dar brangesni batai, rankinės ir kiti dalykai (aš irgi taip noriu, negaliu meluoti)? To aš laukių visus metus, tik perku surištą kluoneliais (žinau, kad tokio žodžio nėra, tačiau bandau save išbandyti įvairiose profesijose, tad kodėl nepabuvus kalbinininke ir neišradus naujų žodžių lietuvių kalbai?) popierių, kuriame įspaustos įvairiausio tipo istorijos.

Colours Of Bubbles
Žiūrėdamos koncertą sėdėjome ant
žemės (nebuvo kur atsisėsti, o
stovėti tingėjome) ir gėrėme kavą.
Įdomu tai, jog daugelis mano pažįstamų į knygų mugę neina dėl to, jog už įėjimą reikia mokėti (3 eurai), o geriausiu atveju nusipirks tik dvi knygas - neapsimoka. Ir aš iš karto puolu teisinti Litexpo šeimininkus, nes patalpas juk irgi reikia išlaikyti, o šiais metais dar labiau juos ginu - mugės naujiena "Muzikos salė" verta dar didesnio bilieto kainos. Nors pavyko pabuvoti vos viename, keturias dainas trukusiame pasirodyme, tačiau skani specialioji VERO CAFE knygų mugės kava (migdolinė ir šokolado latte) šį susitikimą padarė dar įsimintinesnį (toks juk mano šeštadienis ir buvo - gera litearatūra, gyva muzika ir karšta kava). COLOURS OF BUBBLES buvo tas pasirodymas, į kurį būtinai turėjome nueiti. Nors apie šią grupę sužinojau tik per Vilniaus dienas, kurios vyko rugsėjo pradžioje, jau dabar, po ilgų apmąstymų galiu pasakyti, jog jie Lietuvoje - man geriausi (ir Jazzu. Ji irgi kieta), tad kai turiu galimybę, stengiuosi
i nueiti į šios grupės koncertus.

Tiesiog nekreipkime dėmesio į mano išraišką.
Narve su maru "užkrėstu" žmogumi, Urte ir
A. Tapinu
Audronės Urbonaitės autografas
Kalbant apie pačias knygas, šiais metais jų buvo dešimt - rekordas nepasiektas, tačiau pirkiniais esu tikrai patenkinta. Pavyzdžiui, kai priėjau prie Audronės Urbonaitės ir paprašiau jos autografo ant knygos "Mano Didžioji Nuodėmė, žurnalistika", ji manęs paklausė, ar galvoju su šia profesija siekti kažko ateity (panašiai) ir parašė kelis patarimus (tėvų pagalba tik namie įskaitytus). Be to, nors televizoriaus ekrane atrodęs mažo ūgio, A. Tapinas pasirodė, jog esąs bent 2 centimetrais už mane didesnis (o Colours of Bubbles pagrindinis vokalistas - mano ūgio (ir taip, būdama 181 cm. aš atkreipiu dėmesį į tokius dalykus bei sprendžiu mane kamuojančią dilemą – ar ateitį dar susirasiu vyriškosios lyties aukštesnį už mane atstovą)), kas buvo be galo džiugu, dėl to nusprendžiau kartu su juo ir su kita drauge – Urte (atvažiavo vakare) nusifotografuoti "Knygų mugės" dėmesio centru tapusiame narve (spėju, jog tai padėjo visą dieną išlaikyti ilgą eilę žmonių, laukiančių parašo).

Modestos Žukauskienės ir Andželikos Liauškaitės knygą "Slaptas sulieknėjusios merginos dienoraštis" jau seniai norėjau įsigyti - atsiliepimai vien geri ir keista, jog ši knyga mugėje buvo taip "užslėpta". Rašėmė net į knygos facebook'o puslapį klausdamos, kur galėtume įsigyti kūrinį - matote, nei leidykla, nei knyga savojo stendo neturėjo (galiausiai radome "Tryjų nykštukų" stende. O prieš tai, net nesusimąstėme jame pasižvalgyti...).

Be to, gavau ir vieną nemokamą knygą - Mary Higgins detektyvą "Prieš ištariant sudie". Reikėjo tik užpildyti formą, jog sutinku, jog į mano el. paštą eitų "Knygų klubo" naujienos. Ką gi, už nemokamą knygą tikrai negaila!

Knygų mugė patiko, kaip ir visuomet - supratau, jog yra dar skaitančių ir litearatūra besidominčių žmonių Lietuvoje, nereikia dėl šio dalyko kiekvieną kartą raudoti lietuvių kalbos mokytojams/oms. O šventė ironiją irgi turėjo - įsivaizduokite ant vienos sofutės sėdinčius ir parašus dalinančius A. Užkalnį (nesupraskite klaidingai, gerbiu šį asmenį, žaviuosi jo rašymo stiliumi ir myliu gerą maistą taip kaip ir jis) bei A. Pauliukevičių (taip pat gerbiu, tiek sportuoti ir taip valgyti ne kiekvienas sugeba). Aš tai mačiau, nors jų knygų nepirkau (tiesa, iš Austėjos trumpam pasiskolinau ir perverčiau "Tobulą kūną", o Užkalnio evangeliją nusipirksiu artimiausiuoju metu. Knygų mugėje nebegalėjau to padaryti, nes neliko pinigų)!

Nusipirktų knygų sąrašas:

  1. Audronė Urbonaitė "Mano Didžioji Nuodėmė, žurnalistika";
  2. John Green "Popieriniai miestai";
  3. Kiera Cass "Elitas";
  4. Kiera Cass "Vienintelė";
  5. Žydronė Lukštytė "Pietų Amerika. Metai su kuprine Naujojo pasaulio kelias";
  6. Andrius Tapinas "Vilko valanda";
  7. Mary Higgins Clark "Prieš ištariant sudie";
  8. Erin Morgenstern "Naktinis cirkas";
  9. Modesta Žukauskienė ir Andželika Liauškaitė "Slaptas sulieknėjusios merginos dienoraštis";
  10. Mats Strandberg, Sara B. Elfgren "Ugnis".
Bei 2 "Kuo būti?" leidiniai (2013ųjų ir 2015ųjų metų).
Ir lankstinukai, skirtukai
Na, o kas negirdėjote apie "Colours of Bubbles", įrašo gale primigtynai prašau Jūsų išgirsti. Kažkas juos vadina lietuviškaisiais "Artic Monkeys" - palyginti negaliu, nes žinau jų vos kelias dainas, tačiau šie šiauliečiai varo gerai ir mano nuomone, yra nusipelnę kilti aukščiau.
Simona.
P.S. Jei buvote knygų mugėje, kokie įspūdžiai, pirkiniai? :-))

8 komentarai:

aqua vitae rašė...

lietuviškas atitikmuo Arctic Monkeys? ačiū, kad apšvietei! turiu naują užduotį: paklausyti Colours of Bubbles.
o aš taip norėjau į knygų mugę. taip norėjau, kad dabar vos neverkiu skaitydama Tavo atsiliepimus.
spaudžiu dešinę už šaunų įrašą.

Emilija rašė...

Sveika, duok žaibą, nes aš ir buvau vakar knygų mugėje. Pirkau tik dvi knygas : Kristinos Gudonytės - "Blogos mergaitės dienoraštis", ir Neringos Vaitkutės "Tamsa, kuri prabudo", bei dar prisinešiau visokiausių bukletų, skrajučių, skirtukų ir pan.
O įrašas puikus :)

Simona (manodebesys.blogspot.com) rašė...

Aqua Vitae, ačiū! Ir gero klausymo. :_)
Nežemiškoji Emilija, žaibas perduotas! Dėkoju. :-))

Viktorija J. rašė...

Vaje, kažkada į knygų mugę aš tikrai nuvyksiu!! (Nebuvau vien dėl atstumo...) O jei aš ten būčiau, tai jaučiu pusę knygų neliktų :D
Iš tavo nusipirktų knygų esu skaičiusia r turiu ,,Popierinius miestus" :)
Na, o šiaip buvo tikrai labai įdomu skaityti šį įraša.;))

---------------------------http://knygupasauliss.blogspot.com

Anonimiškas rašė...

Kiek puslapių perskaitei dabar skaitomos knygos? Ką paskui skaitysi? :)

Simona (manodebesys.blogspot.com) rašė...

Viktorija J., ačiū labai (nekantrauju ir aš perskaityti "Popierinius miestus"!). :)
Anonime, perskaičiau jau. xd Dabar greičiausiai imsiu į rankas "17 mėnulių", bet šiaip dar skaitau kitas dvi knygas šiuo metu. :-DD

Anonimiškas rašė...

Ačiū, kad domitės knyga "Slaptas sulieknėjusios merginos Dienoraštis". Labai malonu :) Linkėjimai nuo knygos autorės Modestos Žukauskienės :)

Simona (manodebesys.blogspot.com) rašė...

Dėkoju ir širdingai priimu linkėjimus! Knyga išties motyvuojanti. :)