2016 m. rugpjūčio 21 d., sekmadienis

Pirmoji savaitė mainuose

Lėktuve klausiausi muzikos ir mokiausi prancūzų. Pasakiškas jausmas pradėti kažką naujo ir metams atitrūkti nuo to, kuo gyvenai visą gyvenimą. Sveikas jaudulys ir didelis džiaugsmas - dviejų reisų metu sėdėjau plačiai plačiai išsišiepusi.
Euforijos pakylėta galiu užbaigti ir pirmąją savaitę Šveicarijoje. Statistika visai nebloga:
  • Kol kas nepriaugau nė kiek svorio (nors jau suvalgiau 3 pilnas plyteles šokolado, išgėriau 2 Starbucks'o kavas, suėdžiau geriausią šaly mėsainį, mėgavausi įvairiais sūriais, ledais, morengais ir uogienėmis);
  • Traukiniuose per savaitę praleidau daugiau laiko nei Lietuvoje per metus (nes jie veža net į mažiausius kaimelius ir man yra visiškai nemokami);
  • Išleidau daugiau nei pusę savo mėnesio kišempinigių (šis rodiklis geras Šveicarijai, bet ne man);
  • Spėjau pamatyti 6 miestus/miestelius (o kai kuriuose buvau ir po kelis kartus).
Pirmasis nacionalinis ragautas patiekalas: prancūziška duona su kumpiu ir daug daug, daug daug sūrio bei gan ryškoku rozmarino prieskoniu. Skanu, bet porcijos užtektu net ir dviems Simonoms arba penkiems modeliams (apgaudinėjimo dienai arba kitaip, "cheat day").
Kol kas daug žmonių nepažinau (tačiau tikrai yra keletas, kurie atrodo, jog bus man artimi ir brangūs), o ir ištarti kelis sakinius prancūziškai yra be galo sunku. Tačiau kaip ir Blair iš "Liežuvautojos" stengėsi visai įmanomais būdais išsaugoti aristokratijos pamatus vidurinėje, taip ir aš bandau savo laiką išnaudoti kuo įdomiau ir prasmingiau. Besimėgaudama kiekviena suteikta akimirka ir kiekvieną dieną dėkodama, jog turiu šansą metus gyventi savo svajonių šaly (įrodymas 2014 m. įraše). Įdomu, jog prieš kokius trejus metus su savo drauge Austėja svajodavom, kaip studijų (o gal įprasto gyvenimo) metais, dviems savaitėms kiekvienais metais nuvažiuosiu pas ją į Londoną pagyventi, o ji užsuks pas mane į Ženevą, pabėgioti prie ežero ir rytais mėgautis kava. Ir kai tu matai, jog tavo svajonė pildosi anksčiau laiko, pranoksta visus lūkesčius - tai yra stebuklingas jausmas, stipresnis už paprastą keliavimą. Ir linkiu tai patirti kiekvienam, nes tokiomis akimirkomis tik dar labiau įsimylime gyvenimą ir tampame savimi. Tikruoju savimi.
Gruyere

Sion

Fribourg
Kol kas turiu labai daug planų į ateitį šiems metams: renginiai, muziejai, vakarėliai, norimi paragauti nacionaliniai patiekalai ir taip toliau. Nors jau turėjau keletą nepaaiškinamo liūdesio akimirkų (kurios truko vos kelias minutes), bendras vaizdas (deja, ne instagrame) yra puikus - jau patyriau ir nuostabių vakarienių, ir nuostabių įstatymų skonius. Pavyzdžiui čia, Šveicarijoje, siųstis ir žiūrėti filmus per įvairias "online" svetaines, yra legalu (nors deja, šiuo dalyku užsiiminėjau ir Lietuvoje), kol to nepanaudoji ne privatiems asmenims. Lengvasis alkoholis ir įvairūs barai (kurių čia yra išties įdomių ir senovinių, norisi tik užeiti ir grožėtis) čia yra nuo šešiolikos metų, su kuo valstybės jaunimas susitvarko puikiai ir dėl ko aš visuomet sakau, jog Lietuvai reikėtų to pačio - liberalumas sugeba sutvarkyti didesnes problemas. Ir tai puikiai įrodo mano naujoji tėvynė, patogiai įsitaisiusi širdyje.
Aš esu priklausoma nuo terasų ar langinių su gėlėmis. Ir čia jų pilna!
Esu labai patenkinta ir savo šeimos atžvilgiu: gal ir liūdna, jog anketoje nepažymėjau, kad esu veganė, bet iš kitos pusės, dabar galiu džiaugtis dvejais bendraminčiais - broliu ir mama, kurie mane pasirinko dėl tikrosios manęs, dėl mano hobių ir požiūrio į gyvenimą, kas man yra labai svarbu, turint omeny, jog su šiais žmonėmis praleisiu tikrai nemažai laiko drauge ir jie vienokiu ar kitokiu būdu, suformuos mano požiūrį į šalį, į mainus, į tą pačią politiką, kurią jie labai domisi ir nuo jos patiria tokį patį orgazmą kaip ir aš.
Kaip tik šiuo metu pas mus svečiuojasi ir brolio buvusi šeima Austrijoje, tad vakarus leidžiame ne tik su prancūzų kalba, bet ir su vokiečių bei anglų. Matau, koks gražus, net ir po kelerių metų, ryšys išliko pas juos ir tikiuosi, jog kažkada ir manoji "host" šeima atvyks paskaityti Užupio Respublikos konstitucijos bei pasimaudyti Baltijos jūroje.
Ledai - 4 frankai, sumuštinis - 12 frankų. Ir tai pigiausia, ką galėjome rasti mieste su drauge Mahault.
Tad gyvenu gerai, nors ir spėjau sulaužyti namuose esančią lempą dėl savo ūgio (viskas baigėsi gerai - sutaisėm) ir tikiuosi, jog likusi savaitė iki mokslų prabėgs dar įspūdingiau (į mokyklą - rugpjūčio 29 d.).
O kaip jūs leidžiate paskutines dienas?
Simona.

19 komentarų:

Anonimiškas rašė...

OMG. kaip fainai !!!! aš irgi jau kelis mėnesius planuoju pagal mainų programą kur nors išvažiuoti kitais metais... dabar tik ir ieškau į kokias šalis keliauti, kurios yra saugios, kurios ne xd
linkiu tau dauuuuug sėkmės naujoje mokykloje, ir neabejoju, jog ten tuoj pat susirasi draugų! :)
ps: ar anksčiau mokeisi pranсūzų ar mokytis pradėjai tik prieš Šveicariją? nes aš mokausi ispanų, ir jau šiek tiek susišneku, tačiau ne itin norėčiau skristi į Pietų Ameriką (į Ispaniją mainų programos nerengiamos) nes šiaip mane traukia Europa, o ypač Austrija, Italija, Prancūzija... tačiau nei vokiečių, nei italų, nei prancūzų nė žodelio nemoku. YFU oficialiame puslapyje ieškojau apie ta informacijos bet neradau. tad, gal tu, kaip mainų moksleivė žinai, ar reikia bent kiek nors mokėti šalies į kurią vyksti kalbos ar ne? (ar tiesiog užtenka laisvai kalbėti angliškai?)

Simona (manodebesys.blogspot.com) rašė...

Labas labas labas! Visokeriausios sėkmės Tau siekiant šio tikslo, nes tikrai bus verta!:) ir ačiū už tavo palinkėjimus.
Jeigu nėra informacijos apie kalbos minimalų mokėjimą, reiškias užtenka mokėti tik pasisveikinti ta kalba, o daugiau išmoksi nuvykus. Pvz.: į Šveicariją pranc. dalį reikėjo išlaikyt testą, bet jis priėmimui įtakos nedaro, skirtas tik, kad yfu žinotų. O į vokiškoj šalies daly, kaip ir Vokietijoj, paaugliai turi galimybę turėt kalbos kursus. Tad dėl kalbos barjero tikrai nesijaudink.:)
Jei turėsi klausimų - visada klausk, padėsiu kiel galėdama!

Anonimiškas rašė...

labai dėkoju tau už tavo patarimą! šiek tiek nusiraminau, nes bent jau man tai labai sunku mokytis dvi kalbas vienu metu (būtent todėl ir neišmokau tiek rusų kalbos kiek mano bendraklasiai - nes namie mokiausi ispanų... :D)
dar kartą padėkosiu ir palinkėsiu sėkmės, bei laukiu naujų įrašų apie mokyklą :))

Anonimiškas rašė...

ir dar prie to paties - prieš kiek laiko sugalvojai, kad nori išvažiuoti į kitą šalį pagal mainų programą? kokio amžiaus buvai? kokia buvo tėvų reakcija pasakius, jog nori išvažiuoti?kaip nusprendei kokią šalį rinktis? kaip reagavo draugai, mokytojai, giminės?

Simona (manodebesys.blogspot.com) rašė...

Ačiū tau labai dar kart!
Apie antrą klausimų dalį pasistengsiu kuo greičiau parašyti įrašą, tikiuos po savaitės bus.:)

rhaenys rašė...

Baltai pavydžiu! Labai smagiai viskas atrodo, o dar kažkuriame įraše perskaičiau, kad 25km ligi tavo naujosios mokyklos bus ir iki jos važiuosi su traukiniu!! Kaip fainai, ta prasme aš su traukiniu labai retai važiuoju, Lietuvoje nėra jie tokie populiarūs kaip kitur. Ir beje, su lėktuvu taip pat skridusi nesu - su šeima po Europą keliaujame automobiliu. Aš irgi norėčiau pamėginti mainų programą užsienyje. Beje, aš taipogi turiu panašių klausimų kaip ir anonimas, tad laukiu nesulaukiu to įrašo! :)
linkiu tau sėkmės! :)
Beje, minėjai kad skridai 2 reisais. Iš kokios kitos šalies skridai?

Simona (manodebesys.blogspot.com) rašė...

Sveika ir ačiū tau labai! Skridau iš Vilniaus į Amsterdamo oro uostą, o iš ten jau į Ženevą. O aš su šeima taip pat dažniau renkames keliones automobiliu, nes taip galima pamatyti daug daugiau ir tavęs neriboja laikas.:)

Simona (manodebesys.blogspot.com) rašė...
Autorius pašalino šį komentarą.
Unknown rašė...

labai mėgstu skaityti tokius įrašus! norėčiau palinkėti tau sėkmės, kad viskas eitųsi puikiai ir (kuo mažiau) klaidų pamokytų. :))) beje, labai lengvai susiskaitė, norėčiau dar ir dar!

````
http://paulinarekasiute.blogspot.com

Simona (manodebesys.blogspot.com) rašė...

Ačiū, Paulina! Tikrai busé=)

Anonimiškas rašė...

Sveikute. Norejau paklaust, ar pati apkomokejai islaidas ar tevai? O gal prisidejai prie sumos? Jei taip, tai mazdaug kiek pridejai tevams? Buciau labai dekinga uz skubu atsakyma :))

Anonimiškas rašė...

T.y. minejau visa kelione (kazkiek tukst. Euru)

Simona (manodebesys.blogspot.com) rašė...

Tėvams (ir sau) stengiausi padėti kiek galėdama, turėjau savo santaupų, kartu ieškojom rėmėjų. Tikslių sumų dėl UAB privatumo negaliu įvardyti, tačiau jei reikia kokios pagalbos, parašyk man į Facebook'ą. :)

Lena Ødegaard rašė...

Vajee kaip fainai tau! Labai laukiu sekanciu irasu nes labai idomu skaityti apie mainu programa is pacio mainu programos dalyvio lupu!
beje, ar tavo kelione i sveicarija kainavo 6400 eu? Nes jei taip, tai labai keistai cia gaunas, kad tu gyveni prancuziskoje salies dalyje, kuomey yfu ofic. puslapyje parasyta kad moksleiviai apgyvendinami vokiskoje salies dalyje. Gali man paaiskint? Nes pati noriu dalyvauti mainu programoje ir nenoreciau kad tokie siurprizai atsitiktu (kai rasoma kad turesi sneketi viena kalba, bet po to pasirodo kad visai kita...)

Ir dar: atsiprasau uz ne lt raides. Rasau per telefona, ir labai skubu ir siaip nemegstu per telefona rasyt lietuviskai xd

Simona (manodebesys.blogspot.com) rašė...

Oi, čia tikrai ne YFU klaida. Aš jų teiravausi, ar įmanoma būtų važiuoti į prancūziškąją dalį ir jie pasakė, jog taip. Jei nori važiuoti į vokišką dalį - nesijaudink, jokių siurprizų nebus. :)
Ir taip, mokėjau tiek.:)

Lena Ødegaard rašė...

Ta prasme, tai aš galėčiau važiuoti ne į vokiškają, o jei norėčiau į itališkają dalį?

Simona (manodebesys.blogspot.com) rašė...

Reiktų skambinti į YFU ir klausti, ar Šveicarijoje turi itališką YFU padalinį (nes vokiškasis ir prancūziškas 100 proc. yra). :)

Unknown rašė...

Nu ka as galiu pasakyt - sauni mergina esate ;))

Simona (manodebesys.blogspot.com) rašė...

nu ka as galiu atsakyti - aciu ;))