2016 m. liepos 24 d., sekmadienis

Dievas - nykstančių vertybių sąraše, jeigu tai tik vertybė

Į bažnyčią nevaikštau, sekmadieniai man yra pačios darbingiausios dienos (naujos savaitės planavimas, namų darbai ir t.t.) bei kartais vagiu kažkokias idėjas ir jas interpretuoju kitaip, šį bei tą pakeisdama (ir aš ne vienintelė, taip daro gal 99 procentai kuriančių ir ne tik žmonių). Nors kažkada būdavo ir kitaip.
Mano pažintis su krikščionybe prasidėjo antroje klasėje, kuomet su tėvais turėjome išvykti atostogų į Italiją, o savąjį žiurkėną atidavėme saugoti močiutei. Prieš pusmetį dėl netinkamos priežiūros buvau susidūrusi su šio gyvūnėlio mirtimi, tad labai bijojau, jog gali vėl tas pats nutikti. Juk mamos mama ne tokia jau ir jauna, atmintis kartais apgauna - še tau gali pamiršti maisto įdėti, še, keičiant šieną žiurkėną pamirš įdėti atgal į narvelį ir jis nugaiš batų dėžutėje laukdamas savo būsto atnaujinimo. Dėl to  pradėjau melsti būdama užsienyje - ryte, vakare, o ir močiutei dažnai paskambindavau, kuri labiau džiaugdavosi ne dėl nepamiršto žiurkėno, o dėl mano atėjimo į "normalų" tikėjimą. Grįžus į Lietuvą augintis pasitiko sveikut sveikutėlis ir tai buvo lyg manoji "Eureka" - nušvytimas, D(dabar jau d)ievas yra! Taip užsinorėjau įstoti į vieną stipriausių Lietuvos katalikiškų gimnazijų, tad tam pradėjau ruoštis skaitydama bibliją ir eidama į pirmosios Komunijos mokymus (į gimnaziją, beje, neįstojau). Įsivaizduokit, aš taip laikiausi visų dievo įsakymų, jog išpažinties metu, mano didžiausioji nuodėmė buvo, jog vieną kartą tėvų duotus pinigus pietums išleidau tik ant saldainių. O didesnis prakaitas išmušė, kai mano išklausytojas po mano atgailavimų paliepė nueiti pasimelsti ir sukalbėti po vieną kartą maldeles "Sveika, Marija" bei "Tėve Mūsų". Paskutiniosios nežinia kokiomis aplinkybėmis nemokėjau, tad 20 kartų sukalbėjau "Sveika Marija" ir tikėjausi, jog dievulis atleis. O jog tikrai atleistų, mano antroji išpažintis ir buvo apie tai, kaip aš nemokėjau maldos. Tada tikrai atleido. Nes aš gailėjausi ir dar išpažinties nuėjau - juk taip ir veikia tikėjimas, tiesa?

Bet augant, daugiau skaitant, MĄSTANT, rašant, išgyvenant įvairias depresijas, dėl kurių teko ir ligoninėje gulėti, bendraujant, dalyvaujant... nusiteikiau ne tiek, kiek prieš pačią katalikybę, bet prieš įprastas tikėjimo išraiškas. Prieš tai, jog mes turime atlikti dalykus, kuriais galbūt nesame iki galo įsitikinę, bet darome tik dėl to, jog tikime. Tikime į tą, kas nėra įrodyta mokslu (o keli faktai negali patvirtinti visos religijos), tikime tuo, ką sako mums kiti - močiutės, televizija, kunigas, valdžia, kas turbūt yra baisiausia ir nesuprantamiausia man.

Kai yra nustatoma kažkas už tave - kas yra meilė, kas yra šeima, kas yra normalus, kas gerai, o kas blogai, kur gali nuvykti, o kur ne - tai, jau mano manymu yra blogai. Tokiu požiūriu prarandame daug naujų potyrių, visuomet esame įstatyti į kažkokius rėmus, kuriuos galų gale sutrypiame ir tenka dėl to atgailauti. Netgi dabartinės pasaulio aktualijos, ir jos yra susijusios su religija.

O pasiteisinimas tik vienas - religija. Religija, kuri visiškai nesilaiko prigimtinių teisių.

Tačiau paskutiniu metu aš atradau visai kitokią tiesą, kuri padeda man gyventi ir tikėti tuo, kas mano supratimu, visiškai nežeidžia ir nežaloja kitų, kas nesikiša į kitų žmonių gyvenimus ir yra susiję tik su manimi. Ir aš labai tikiuosi, jog po poros dienų čia jau pasirodysiu su kitu įrašu apie tai.


Simona.
Tikinti, bet ne dievu, nes tai nėra vertybė.

P.S. Ar turite savąjį tikėjimą? Pasidalinkite, visada įdomu padiskutuoti!

4 komentarai:

Janina rašė...

Simona, buvo be galo įdomu skaityti! Tikrai. Galbūt dėl to, jog su dauguma Tavo minčių aš sutinku.
Taip jau išėjo, kad "pagal viską" esu krikščionė, nes esu pakrikštyta ir priėmusi Komuniją. Bet visą tai dariau nemąstydama, neįsigilindama į pačią religiją. O kai galiausiai "atėjo laikas" nuspręsti, ar eisiu Sutvirtinimą (net nežinau, kaip tiksliai tai vadinasi), pasakiau griežtą "ne". Nesutikau dėl tų pačių priežasčių, kurias vardinai Tu,- religija (o gal bažnyčia?) aiškina, kas yra normalu, kokia turi būti "normali" šeima... Apskritai, nejaučiau, kad man to reikia.
Kol kas dar neatradau sau mielos, širdžiai priimtinos religijos. O galbūt kiekvienas žmogus turėtų turėti savo religiją?.. Kad ir kaip ten bebūtų, aš tikiu, jog kažkokia aukštesnė jėga yra. Tikiuosi, kad kažkada ją suprasiu/atrasiu.

Simona (manodebesys.blogspot.com) rašė...

Ačiū, Janina, panašiai ir aš jaučiuosi. :)

Anonimiškas rašė...

Esu priėmusi ir krikštą ir komuniją ie neseniai švenčiau šv. Sutvirtinimo sakramento pabaigą.. :) Aš tikiu, jog egzistuoja Dievas. Neįsivaizduoju, kaip galima netikėti, jog tavęs nieks nesukūrė ir pnš.. iš tikro esu krikščionė, bet išpažinties einu retai. Taigi, aš toks žmogus per vidurį.. :/ neteisiu kitų, tai yra jūsų apsisprendimas ir jūsų nuomonė :)
daugelis tėvų šiais laikais atsisako krikštyti savo vaikus. tik jei jie norės užaugę tuoktis.. reikia atlikti ir krikštą ir komuniją ir šv. sutvirtinimo sakramentą.
Tai va. O įrašas patiko, dažnai perskaitau tavo blogą.

Simona (manodebesys.blogspot.com) rašė...

Tuoktis galima ir be krikšto, žinoma, jau nebe bažnyčioje tokiu atveju.

Aš tikiu, jog mes turime būti savo geriausiomis versijomis, stengtis gyventi pagal sveikus moralinius principus ir tuomet būsim laimingi. Tuomet jau jeigu ir kažkas yra, tavęs tikrai neteis už tai, jei gyvenai dorai. O man to užtenka. :)

Ačiū Tau!